Uw kluis bezoeken

Op welke dagen kan ik mijn kluis bezoeken?

U kunt uw kluis gratis, onbeperkt en zonder afspraak bezoeken tijdens onze openingstijden. Deze verschillen per locatie. De openingstijden kunt u vinden via de desbetreffende vestiging. Bekijk de vestigingspagina voor de actuele openingstijden van uw vestiging.

Buiten deze openingstijden is bij uitzondering een bezoek mogelijk op afspraak (behalve op de dagen dat de vestiging geheel gesloten is) tegen betaling van €35,- inclusief 21% BTW. Neem contact met ons op door te bellen naar 088-7445555 of stuur een aanvraag naar info@denederlandsekluis.nl.

Kan ik mijn kluis ook buiten de vaste kluisdagen bezoeken?

Er is een mogelijkheid om dit op afspraak te doen. Dit moet eerst kunnen worden goedgekeurd om de veiligheid te kunnen garanderen. De Nederlandse Kluis brengt daarvoor €35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening per bezoek. Neem contact met ons op door te bellen naar 088-7445555 of stuur een aanvraag naar info@denederlandsekluis.nl.

U wordt uiteraard op de hoogte gebracht van elke wijziging in de vaste kluisdagen.

Hoeveel tijd heb ik bij een bezoek aan mijn kluis?

In de meeste gevallen kunt u in alle rust uw kluis bezoeken. Om uw privacy te waarborgen, krijgt u een aparte ruimte. De lade in uw kluis is namelijk uitneembaar. Wij begeleiden u dan naar een afgesloten ruimte, waar u in alle rust uw kluis kunt inrichten. Daarna begeleidt één van onze medewerkers u weer terug naar de kluis, waar u de lade weer veilig in uw kluis kunt opbergen.

Voor de vakantieperiode kan het bijvoorbeeld drukker dan gemiddeld zijn, we kunnen u dan verzoeken om uw bezoek proberen te beperken tot 10 minuten. Voor de meeste bezoeken is dat ruim voldoende.

Heeft u toch meer tijd nodig? Laat het dan weten aan een van onze medewerkers.

Ik ben mindervalide, is mijn kluis makkelijk toegankelijk?

Niet alle locaties zijn geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn. Onderstaand zijn onze vestigingen die begaanbaar zijn voor mindervalide bezoekers:

Sommige vestigingen hebben 1 of meerdere lage treden maar zijn verder gelijkvloers.

Neem contact op via 088-7445555 voor de mogelijkheden en vragen.

Een kluis huren

Wat zijn de voordelen van het huren van een kluis bij De Nederlandse Kluis?

Door uw waardevolle eigendommen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw kostbaarheden door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw kluis vanaf de Standaard kluis en groter verzekerd tot €45.000,-. Deze kunt u tegen betaling verhogen tot €90.000,- of €150.000,-.

Wat zijn de voorwaarden om een kluis bij De Nederlandse Kluis te huren?

U dient in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs en een IBAN. Bij De Nederlandse Kluis zijn de volgende documenten geldig als legitimatiebewijs:

  • EU paspoort
  • Geldig Verblijfsdocument voor Nederland
  • Nederlandse Identiteitskaart
  • Nederlands Rijbewijs (na het eerste bezoek)

Op welke locaties kan ik een kluis huren?

Bekijk hier de vestigingen van De Nederlandse Kluis.

Kan ik meteen na ontvangst van de sleutels mijn kluis bezoeken?

U ontvangt uw sleutels bij de eerste afspraak. Wij begeleiden u daarna naar uw kluis, zodat u direct uw waardevolle eigendommen in uw kluis kunt opbergen. U mag dus eventueel gelijk uw waardevolle eigendommen meenemen naar de eerste afspraak, zodat u hiervoor niet nogmaals hoeft te komen.

 

Kan ik ook zakelijk een kluis huren?

Ja, dat kan. U dient hiervoor een gewaarmerkt uittreksel van de Kamer van Koophandel te mailen naar zakelijk@denederlandsekluis.nl. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. Op dit uittreksel dient uw naam te staan.

Ook verzoeken wij u om een Uiteindelijk belanghebbende(n) verklaring in te vullen en te mailen naar zakelijk@denederlandsekluis.nl wanneer u de kluis zakelijk wilt huren.

U dient het BTW-nummer en IBAN van uw bedrijf, een geldig legitimatiebewijs en een zakelijke bankpas mee te nemen naar de afspraak. Als alle documenten in orde zijn, kunt u uw bedrijfskluis huren.

Meer informatie vindt u op www.denederlandsekluis.nl/zakelijk/

Veiligheid en Toezicht

Hoe weet ik dat mijn kluis veilig is?

Uw kluis bevindt zich in een zwaar beveiligde kluis die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Dit is de hoogste beveiligingscategorie in Nederland. Dit betekent dat de kluis onder meer uitstekend beschermd is tegen brand en diefstal en 24/7 wordt gemonitord.

Hoe gaat De Nederlandse Kluis om met mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. De Nederlandse Kluis houdt zich daarbij strikt aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bits SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.

Hoe wordt de continuïteit van De Nederlandse Kluis gewaarborgd?

De aandelen van De Nederlandse Kluis BV zijn in het beheer van de Stichting DNK. Deze stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van De Nederlandse Kluis te waarborgen en de belangen van onze klanten te behartigen.

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als De Nederlandse Kluis failliet gaat?

U bent en blijft te allen tijde 100% juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Verzekering

Tot welk bedrag is mijn kluis verzekerd?

De Standaard kluis en groter is verzekerd tot € 45.000,-. Indien gewenst kunt u uw dekking tegen betaling verhogen. Voor € 52,- extra per jaar bent u verzekerd tot € 90.000,- en voor € 130,- extra per jaar bent u tot € 150.000,- verzekerd. De dekking geldt per kluis. Het is dus mogelijk om meerdere kluizen te huren om een nog hogere dekking te realiseren. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere kluizen. Op de basiskluis zit geen verzekering.

Met welke verzekeringsmaatschappijen werkt De Nederlandse Kluis samen?

Uw waardevolle bezittingen zijn uitstekend verzekerd bij De Nederlandse Kluis. Hiervoor werken wij samen met AXA XL.

Hoe toon ik aan wat er in mijn kluis ligt in het geval de inhoud verloren gaat?

U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. Ook dan dient u door middel van bijvoorbeeld foto’s, facturen en/of taxatierapporten aan te tonen welke kostbaarheden verloren zijn gegaan.

Betaling

Wanneer wordt de huur geïncasseerd?

Afhankelijk van de datum waarop uw contract is ingegaan ontvangt u jaarlijks op de 10e of de 24e van de maand van ons een factuur. 14 tot 18 dagen nadat u een factuur van ons heeft ontvangen incasseren wij het bedrag van uw rekening. Deze datum van incasseren is niet aan te passen.

Indien u een maandelijkse betaling wenst, is dit uiteraard ook mogelijk. In dit geval ontvangt u maandelijks een factuur op de 10e of de 24e van de maand. De Nederlandse Kluis rekent hiervoor 20% administratiekosten bij elke maandelijkse betaling.

Wanneer wordt de borg geïncasseerd?

De incasso van de borg vindt eenmalig plaats op hetzelfde moment als de eerste incasso van de jaarlijkse huur.

U betaalt eenmalig € 85,- borg per safeloket voor de sleutels en het slot. Als u bij het beëindigen van de huurovereenkomst alle sleutels weer inlevert en er geen betalingen openstaan, wordt de borg binnen een maand aan u teruggestort.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt ten minste één maand voor het einde van uw huurovereenkomst. De overeenkomst wordt elk jaar automatisch met één jaar verlengd. Eindigt uw contract bijvoorbeeld op 31 oktober, dan dient u uw kluis op te zeggen op of vóór 30 september van het opvolgende kalenderjaar.

Hoe kan ik mijn kluis opzeggen?

De huurovereenkomst van uw kluis dient u schriftelijk op te zeggen via het formulier dat te vinden is via deze link: opzeggen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig versturen van uw opzegging. Na ontvangst van het opzegformulier, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor de terugname van uw sleutels. Indien u geen bevestiging van ons krijgt hebben wij uw opzegging niet ontvangen. Om zeker te zijn dat uw opzegging in goede orde bij ons aankomt raden wij u aan deze aangetekend aan ons te verzenden.

Nadat wij uw sleutels in ontvangst hebben genomen, wordt de resterende borg binnen een maand teruggestort op uw bankrekening. Indien u in de toekomst weer een kluis wilt huren, is het belangrijk om te weten dat er mogelijk een wachtlijst gehanteerd wordt gezien de beperkte capaciteit.

Overige vragen

Is uw vraag na het lezen van deze vragen en antwoorden nog niet beantwoord? Neemt u dan gerust contact met ons op. Onze deskundige medewerkers staan u graag te woord.

Kluis huren