Mijn kluis

Wat zijn de openingstijden?

U kunt uw kluis gratis, onbeperkt en zonder afspraak bezoeken tijdens onze openingstijden. Deze verschillen per locatie. Bekijk de vestigingspagina voor de openingstijden van uw vestiging.

Kan ik mijn kluis ook buiten de vaste openingstijden bezoeken?

Bij zeer hoge uitzondering is er de mogelijkheid om dit op afspraak te doen. Dit moet echter wel eerst worden goedgekeurd om de veiligheid te kunnen garanderen. Er zijn substantiële kosten aan verbonden welke wij vooraf kenbaar zullen maken. Neem contact met ons op door te bellen naar 088-7445555 of stuur een aanvraag naar info@denederlandsekluis.nl.

Hoeveel tijd heb ik bij een bezoek aan mijn kluis?

In de meeste gevallen kunt u in alle rust uw kluis bezoeken. Om uw privacy te waarborgen, krijgt u een aparte ruimte. De lade van uw kluis is uitneembaar, waardoor u deze mee kunt nemen naar een besloten ruimte waar u ongestoord uw dierbare spullen kunt beheren. Na afloop brengt een van onze medewerkers u terug naar de kluis, waar u de lade weer veilig kunt opbergen.

Kan ik zonder afspraak mijn kluis bezoeken?

Ja, zodra u een kluis bij ons huurt, kunt u tijdens de openingstijden zonder afspraak langskomen. Zorg ervoor dat u altijd een geldig legitimatiebewijs en de sleutel van uw kluis bij zich heeft. Voor aanpassingen aan uw contract of het toevoegen van een extra persoon is geen afspraak nodig. Let op: de toe te voegen persoon moet zelf aanwezig zijn en een geldig legitimatiebewijs meenemen.

Een kluis huren

Wat zijn de voordelen van het huren van een kluis bij De Nederlandse Kluis?

Door uw dierbare spullen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw spullen door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw kluis vanaf de ‘Standaard’ kluis en groter verzekerd tot €45.000,-. Deze kunt u tegen betaling verhogen tot €90.000,- of €150.000,-.

Wat zijn de voorwaarden om een kluis bij De Nederlandse Kluis te huren?

U dient in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs en een IBAN. Bij De Nederlandse Kluis zijn de volgende documenten geldig als legitimatiebewijs:

  • EU paspoort
  • Geldig Verblijfsdocument voor Nederland
  • Nederlandse Identiteitskaart
  • Nederlands Rijbewijs (na het eerste bezoek)

Op welke locaties kan ik een kluis huren?

Bekijk hier de vestigingen van De Nederlandse Kluis.

Kan ik meteen na ontvangst van de sleutels mijn kluis bezoeken?

Bij de eerste afspraak ontvangt u uw sleutels. Vervolgens begeleiden we u naar uw kluis, zodat u meteen uw dierbare spullen kunt opbergen. Dit betekent dat u uw spullen direct kunt meenemen naar de afspraak, zonder dat u een tweede keer hoeft terug te komen.

Veiligheid en Toezicht

Hoe weet ik dat mijn kluis veilig is?

Uw kluis is ondergebracht in een zwaar beveiligde ruimte die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+, de hoogste beveiligingsstandaard in Nederland. Dit garandeert uitstekende bescherming tegen brand en diefstal, met 24/7 monitoring voor maximale veiligheid.

Hoe gaat De Nederlandse Kluis om met mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. De Nederlandse Kluis houdt zich daarbij strikt aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bits SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.

Hoe wordt de continuïteit van De Nederlandse Kluis gewaarborgd?

De aandelen van De Nederlandse Kluis BV zijn in het beheer van de Stichting DNK. Deze stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van De Nederlandse Kluis te waarborgen en de belangen van onze klanten te behartigen.

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als De Nederlandse Kluis failliet gaat?

U bent en blijft te allen tijde 100% juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Verzekering

Tot welk bedrag is mijn kluis verzekerd?

De ‘Standaard’ kluis en groter is verzekerd tot € 45.000,-. Indien gewenst kunt u uw dekking tegen betaling verhogen. Voor € 52,- extra per jaar bent u verzekerd tot € 90.000,- en voor € 130,- extra per jaar bent u tot € 150.000,- verzekerd. De dekking geldt per kluis. Het is dus mogelijk om meerdere kluizen te huren om een nog hogere dekking te realiseren. U spreidt dan uw spullen over meerdere kluizen. Op de basiskluis zit geen verzekering.

Met welke verzekeringsmaatschappijen werkt De Nederlandse Kluis samen?

Uw dierbare spullen zijn uitstekend verzekerd bij De Nederlandse Kluis. Hiervoor werken wij samen met AXA XL.

Hoe toon ik aan wat er in mijn kluis ligt in het geval de inhoud verloren gaat?

Het is uw verantwoordelijkheid om aan te tonen welke spullen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. U dient bijvoorbeeld foto’s, facturen en/of taxatierapporten te overleggen als bewijs van de verloren goederen.

Betaling

Wanneer wordt de huur geïncasseerd?

Afhankelijk van de datum waarop uw contract is ingegaan ontvangt u jaarlijks op de 10e of de 24e van de maand van ons een factuur. 14 tot 18 dagen nadat u een factuur van ons heeft ontvangen incasseren wij het bedrag van uw rekening. De datum van incasseren is niet aan te passen.

Indien u een maandelijkse betaling wenst, is dit uiteraard ook mogelijk. In dit geval ontvangt u maandelijks een factuur op de 10e of de 24e van de maand. De Nederlandse Kluis rekent hiervoor 20% administratiekosten bij elke maandelijkse betaling.

Wanneer wordt de borg geïncasseerd?

De borg wordt eenmalig geïncasseerd tegelijk met de eerste betaling van de jaarlijkse huur.

U betaalt eenmalig € 85,- borg per kluis voor de sleutels en het slot. Bij beëindiging van de huurovereenkomst wordt de borg binnen een maand teruggestort, mits alle sleutels zijn ingeleverd en er geen openstaande betalingen zijn.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt ten minste één maand voor het einde van uw huurovereenkomst. De overeenkomst wordt elk jaar automatisch met één jaar verlengd. Eindigt uw contract bijvoorbeeld op 31 oktober, dan dient u uw kluis op te zeggen op of vóór 30 september van het opvolgende kalenderjaar.

Hoe kan ik mijn kluis opzeggen?

De huurovereenkomst van uw kluis dient u schriftelijk op te zeggen via het formulier dat te vinden is via deze link: opzeggen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig versturen van uw opzegging. Na ontvangst van het opzegformulier, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor de terugname van uw sleutels. Indien u geen bevestiging van ons krijgt hebben wij uw opzegging niet ontvangen. Om zeker te zijn dat uw opzegging in goede orde bij ons aankomt raden wij u aan deze aangetekend aan ons te verzenden.

Nadat wij uw sleutels in ontvangst hebben genomen, wordt de resterende borg binnen een maand teruggestort op uw bankrekening. Indien u in de toekomst weer een kluis wilt huren, is het belangrijk om te weten dat er mogelijk een wachtlijst gehanteerd wordt gezien de beperkte capaciteit.

Overige vragen

Is uw vraag na het lezen van deze vragen en antwoorden nog niet beantwoord? Neemt u dan gerust contact met ons op. Onze deskundige medewerkers staan u graag te woord.

Kluis huren