De Nederlandse Kluis

10 531 9 Aanbevolen door 98% van onze klanten. Alle reviews »

Een safeloket huren

Wat zijn de voordelen van het huren van een safeloket bij De Nederlandse Kluis?

Door uw waardevolle eigendommen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw kostbaarheden door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw safeloket standaard tot €45.000,- verzekerd. Deze kunt u tegen betaling verhogen tot €90.000,-. U leest hierover meer in de Voorwaarden Huurovereenkomst Safeloket.

Wat zijn de voorwaarden om een safeloket bij De Nederlandse Kluis te huren?

U dient in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs en een IBAN.
Bij De Nederlandse Kluis zijn de volgende documenten geldig als legitimatiebewijs:

  • EU paspoort
  • Geldig Verblijfsdocument voor Nederland
  • Nederlandse Identiteitskaart
  • Nederlands Rijbewijs (na het eerste bezoek)

Op welke locaties kan ik een safeloket huren?

Bekijk hier de vestigingen van De Nederlandse Kluis.

Kan ik meteen na ontvangst van de sleutels mijn safeloket bezoeken?

U ontvangt uw sleutels bij de eerste afspraak. Wij begeleiden u daarna naar uw safeloket, zodat u direct uw waardevolle eigendommen in uw safeloket kunt opbergen. U kunt gelijk na uw eerste afspraak uw waardevolle eigendommen meenemen, zodat u hiervoor niet nogmaals hoeft te komen.

Kan ik samen met iemand anders een safeloket huren?

Ja, u kunt uw partner of een familielid aanwijzen als medehuurder. Uw medehuurder heeft net als u met de sleutels toegang tot het safeloket, ook als u er zelf niet bij bent. Hoofdhuurder en medehuurder zijn gelijken op het contract. Het bijschrijven van een medehuurder kan alleen persoonlijk op de vestiging zelf. U dient hiervoor beide aanwezig te zijn met een geldig legitimatiebewijs.

Kan ik iemand machtigen om mijn safeloket te bezoeken?

Ja, u kunt als contractant (hoofdhuurder en/of medehuurder) een volmacht afgeven. De gemachtigde kan dan het safeloket bezoeken met uw sleutels, ook als u er zelf niet bij bent. Een gemachtigde is echter geen medehuurder. Mocht u of uw medehuurder komen te overlijden, komen alle volmachten te vervallen.

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Uw safeloket blijft toegankelijk voor uw medehuurder. Eventuele volmachten komen te vervallen. Ook kunnen uw erfgenamen op vertoon van een verklaring van erfrecht en een overlijdensakte toegang krijgen tot uw safeloket.

Zijn er naast de huurprijs nog bijkomende kosten?

U betaalt eenmalig € 150,- borg per safeloket voor de sleutels en het slot. Als u bij het beëindigen van de huurovereenkomst alle sleutels weer inlevert en er geen betalingen openstaan, wordt de borg binnen een maand aan u teruggestort.

U kunt op de vaste kluisdagen kosteloos en onbeperkt uw safeloket bezoeken. Wilt u uw safeloket buiten de vaste kluisdagen bezoeken? Dat is mogelijk op afspraak. De Nederlandse Kluis brengt hiervoor € 35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening.

Mocht u één of beide sleutels verliezen, worden hiervoor ook kosten in rekening gebracht. De kosten voor één verloren sleutel bedragen €300,- exclusief BTW en bij twee verloren sleutels bedraagt dit €600,- exclusief BTW.

Kan ik ook zakelijk een safeloket huren?

Ja, dat kan. U dient hiervoor een uittreksel van de Kamer van Koophandel mee te nemen naar uw afspraak. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. Op dit uittreksel dient uw naam te staan.

Ook kunt u het BTW nummer en IBAN van uw bedrijf meenemen naar de afspraak. Indien alle documenten in orde zijn, kunt u uw safeloket zakelijk huren.

Ik wil overstappen naar een ander formaat kluis, wat moet ik doen?

Groter formaat:
Wilt u overstappen naar een groter formaat kluis dan kan dat te allen tijden, indien de grotere maat beschikbaar is op uw vestiging.
Daarvoor kunt met beide sleutels en geldig legitimatie langsgaan bij uw eigen vestiging (U hoeft hiervoor geen afspraak te maken, echter is het wel van belang dat u controleert of de gewenste maat beschikbaar is).
Het verschil in prijs over de resterende maanden van het contract worden tijdens de eerst volgende facturatie periode gefactureerd.

Kleiner formaat:

Voor een kleiner formaat kluis raden wij aan dit ten minste één maand voor het einde van uw contract periode in orde te maken. Wij geven geen restitutie op het al betaalde bedrag voor de huur. De huur van het kleinere loket wordt na de omzetting tijdens de normale facturatie periode afgeschreven. Voor het overstappen naar een kleiner loket vragen wij u dit van tevoren aan te geven bij uw eigen vestiging. Hierna kunt u een afspraak maken om dit in orde te maken. Hiervoor dient u beide sleutels en geldig legitimatie mee te nemen.

Uw safeloket bezoeken

Op welke dagen kan ik mijn safeloket bezoeken?

U kunt uw safeloket gratis en onbeperkt bezoeken op onze vaste kluisdagen. Deze verschillen per locatie. De openingstijden kunt u vinden via de desbetreffende vestiging:

Buiten de vaste kluisdagen is bij uitzondering een bezoek mogelijk op afspraak en tegen betaling van €35,- inclusief 21% BTW. Neem contact met ons op door te bellen naar 088-7445555.

Kan ik mijn safeloket ook buiten de vaste kluisdagen bezoeken?

Ja, dat is mogelijk op afspraak. De Nederlandse Kluis brengt daarvoor €35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening per bezoek.
U wordt uiteraard op de hoogte gebracht van elke wijziging in de vaste kluisdagen.

Hoeveel tijd heb ik bij een bezoek aan mijn safeloket?

In de meeste gevallen kunt u in alle rust uw safeloket bezoeken. Om uw privacy te waarborgen, krijgt u een aparte ruimte. De lade in uw safeloket is namelijk uitneembaar. Wij begeleiden u dan naar een afgesloten ruimte, waar u in alle rust uw safeloket kunt inrichten. Daarna begeleidt één van onze medewerkers u weer terug naar de kluis, waar u de lade weer veilig in uw safeloket kunt opbergen. Voor de vakantieperiode kan het bijvoorbeeld drukker dan gemiddeld zijn, we kunnen u dan verzoeken om uw bezoek proberen te beperken tot 10 minuten. Voor de meeste bezoeken is dat ruim voldoende. Heeft u toch meer tijd nodig? Laat het dan weten aan een van onze medewerkers.

Ik ben mindervalide, is mijn safeloket makkelijk toegankelijk?

Niet alle locaties zijn geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn. Onze vestigingen in Hilversum en Maasdijk zijn ontworpen voor de mindervalide klanten. Neem contact op via 088-7445555 voor de mogelijkheden.

Veiligheid en Toezicht

Hoe weet ik dat mijn safeloket veilig is?

Uw safeloket bevindt zich in een zwaar beveiligde kluis die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Dit is de hoogste beveiligingscategorie in Nederland. Dit betekent dat de kluis onder meer uitstekend beschermd is tegen brand en diefstal en 24/7 wordt gemonitord.

Hoe gaat De Nederlandse Kluis om met mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. De Nederlandse Kluis houdt zich daarbij strikt aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bits SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.

Hoe wordt de continuïteit van De Nederlandse Kluis gewaarborgd?

De aandelen van De Nederlandse Kluis BV zijn in het beheer van de Stichting DNK. Deze stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van De Nederlandse Kluis te waarborgen en de belangen van onze klanten te behartigen.

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als De Nederlandse Kluis failliet gaat?

U blijft te allen tijde juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. Het maakt daarbij niet uit of u uw eigendommen in ons depot bewaart, of in uw eigen safeloket. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Verzekering

Tot welk bedrag is mijn safeloket verzekerd?

De inhoud van uw safeloket is standaard tot €45.000,- verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking tegen betaling tot €90.000,- verhogen. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om meerdere safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.

Met welke verzekeringsmaatschappijen werkt De Nederlandse Kluis samen?

Uw waardevolle bezittingen zijn uitstekend verzekerd bij De Nederlandse Kluis. Hiervoor werken wij samen met Allianz, Delta Lloyd, RSA en China Taiping Insurance.

Hoe toon ik aan wat er in mijn safeloket ligt in het geval de inhoud verloren gaat?

U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. Ook dan dient u door middel van bijvoorbeeld foto’s, facturen en/of taxatierapporten aan te tonen welke kostbaarheden verloren zijn gegaan.

Betaling

Wanneer wordt de huur geïncasseerd?

De incassoperiode van DNK vindt plaats tussen de 24e en 28e van de maand en gebeurt jaarlijks. Wanneer uw contract automatisch verlengd wordt voor het volgende jaar, vindt de betaling een maand voor de verlenging plaats.

Indien u een maandelijkse betaling wenst, is dit uiteraard ook mogelijk. Deze vindt plaats tussen de 24e en 28e van elke maand. DNK rekent hiervoor 20% administratiekosten bij elke maandelijkse betaling.

Wanneer wordt de borg geïncasseerd?

De incasso van de borg vindt eenmalig plaats op hetzelfde moment als de eerste incasso van de jaarlijkse huur.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt één maand voor het einde van uw huurovereenkomst. De overeenkomst wordt elk jaar automatisch met één jaar verlengd. Eindigt uw contract bijvoorbeeld op 31 oktober 2019, dan dient u uw safeloket op te zeggen op of vóór 30 september 2019.

Hoe kan ik mijn safeloket opzeggen?

De huurovereenkomst van uw safeloket dient u schriftelijk op te zeggen. U kunt gebruik maken van het formulier Beëindiging Huurovereenkomst Safeloket. 
Stuur het ingevulde formulier naar:

De Nederlandse Kluis
‘s Gravelandseweg 19
1211 BN Hilversum
Of
info@denederlandsekluis.nl

Let op: lever uw sleutels altijd persoonlijk in, stuur deze nooit per post!

Na ontvangst van het opzegformulier, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor de terugname van uw sleutels. Vervolgens wordt de resterende borg binnen een maand teruggestort op uw bankrekening.
Indien u in de toekomst weer een safeloket wilt huren, is het belangrijk om te weten dat er mogelijk een wachtlijst gehanteerd wordt gezien de beperkte capaciteit.

Opslag in Depot

Kan ik ook een bestelling vanuit het buitenland in een depot plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. U dient dan wel in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs.

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als De Nederlandse Kluis failliet gaat?

Uw bezittingen blijven altijd uw juridisch en economisch eigendom. Bij een eventueel faillissement zijn uw kostbaarheden dan ook geen onderdeel van de boedel van De Nederlandse Kluis.

Blijf ik altijd eigenaar van mijn goederen?

U bent in tegenstelling tot veel financiële instellingen altijd juridische eigenaar bij De Nederlandse Kluis. Uw depotovereenkomst levert het onomstotelijk bewijs dat de opgeslagen eigendommen onvervreemdbaar economisch en juridisch uw eigendom zijn.

Kan ik mijn eigendommen in depot bezichtigen?

Dat is uiteraard mogelijk. Uw waardevolle eigendommen worden uit depot gehaald en kunt u in een speciaal kamertje bezichtigen. Wel vragen wij u om hiervoor een afspraak te maken, voor uw en onze veiligheid. In de meeste gevallen kunt u binnen 48 uur bij ons terecht.

Vanaf welke waarde kan ik edelmetaal opslaan in depot?

De Nederlandse Kluis neemt uw edelmetalen in opslag vanaf een totale waarde (exclusief BTW) van EUR 10.000,-.

Kan ik edelmetalen in bewaring geven die ik eerder gekocht hebt bij een andere leverancier?

Het is mogelijk om reeds eerder aangekochte edelmetalen in bewaring te geven. De Nederlandse Kluis behoudt zich het recht voor om uw edelmetalen op echtheid en zuiverheid te controleren.

Overige vragen

Is uw vraag na het lezen van deze vragen en antwoorden nog niet beantwoord? Neemt u dan gerust contact met ons op. Onze deskundige medewerkers staan u graag te woord.