Veelgestelde vragen

Een safeloket huren

Vul uw gegevens in op het formulier Klant worden. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een vrijblijvende afspraak op locatie te maken. U dient zelf uw safeloket bij uw huidige bank te beëindigen.
Door uw waardevolle eigendommen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw kostbaarheden door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw safeloket standaard tot €45.000,- verzekerd. U leest hierover meer in de Voorwaarden Huurovereenkomst Safeloket [PDF].
U dient in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs en een Nederlandse bankrekening.
U kunt een safeloket huren op onze locatie in Amsterdam, Rotterdam, Den HaagHilversumMaasdijk of in Arnhem. Het aantal safeloketten is beperkt. Wilt u zeker zijn van een safeloket? Maak dan uw aanvraag zo snel mogelijk in orde. Vul uw gegevens in op het formulier Klant worden. Wij sturen u dan zo snel mogelijk een vrijblijvende huurovereenkomst toe. Pas als u deze ondertekend heeft teruggestuurd is uw aanvraag definitief.
U ontvangt uw sleutels bij de eerste afspraak. Wij begeleiden u daarna naar uw safeloket, zodat u direct uw waardevolle eigendommen in uw safeloket kunt opbergen.
Ja, u kunt uw partner of een familielid aanwijzen als medehuurder. Uw medehuurder heeft net als u met de sleutels toegang tot het safeloket, ook als u er zelf niet bij bent. Wilt u een medehuurder aanwijzen? Vink dan op het formulier Klant worden het vakje aan onder “Wilt u een medehuurder toevoegen” en vul de gegevens van de medehuurder in.
Ja, u kunt een volmacht afgeven. De gemachtigde kan dan het safeloket bezoeken met uw sleutels, ook als u er zelf niet bij bent. Een gemachtigde is echter geen medehuurder. Mocht u of uw medehuurder komen te overlijden, komen alle volmachten te vervallen.
Uw safeloket blijft toegankelijk voor uw medehuurder. Eventuele volmachten komen te vervallen. Ook kunnen uw erfgenamen op vertoon van een verklaring van erfrecht toegang krijgen tot uw safeloket.

U betaalt eenmalig € 150,- borg per safeloket voor de sleutels en het slot. Als u bij het beëindigen van de huurovereenkomst alle sleutels weer inlevert en er geen betalingen openstaan, wordt de borg direct aan u teruggestort.
U kunt op de vaste kluisdagen kosteloos en onbeperkt uw safeloket bezoeken. Wilt u uw safeloket buiten de vaste kluisdagen bezoeken? Dat is mogelijk op afspraak. De Nederlandse Kluis kan daarvoor € 35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening brengen.

Uw safeloket bezoeken

U kunt uw safeloket gratis en onbeperkt bezoeken op onze vaste kluisdagen. Deze verschillen per locatie.

Amsterdam:
Maandag        10:00 tot 18:00 uur
Dinsdag          10:00 tot 14:00 uur
Woensdag      10:00 tot 18:00 uur
Donderdag     10:00 tot 14:00 uur
Vrijdag            10:00 tot 18:00 uur

Rotterdam:
Maandag       09:00 tot 13.00 uur
Dinsdag         –
Woensdag     09:00 tot 18:00 uur
Donderdag    09:00 tot 13:00 uur
Vrijdag           09:00 tot 18:00 uur
Zaterdag        09:00 tot 13:00 uur

Den Haag:
Maandag       10:00 tot 18.00 uur
Dinsdag         14:00 tot 18.00 uur
Woensdag     14:00 tot 18.00 uur
Donderdag    14:00 tot 18.00 uur
Vrijdag           10:00 tot 18.00 uur

Hilversum:
Maandag       09:00 tot 18:00 uur
Woensdag     14:00 tot 18:00 uur
Vrijdag           09:00 tot 13:00 uur

Maasdijk:
Maandag       14:00 tot 18:00 uur
Woensdag     14:00 tot 18:00 uur

Arnhem:
Maandag       10:00 tot 18:00 uur
Woensdag     14:00 tot 18:00 uur
Vrijdag           10:00 tot 18:00 uur

Buiten de vaste kluisdagen is uiteraard een bezoek mogelijk op afspraak. Neem contact met ons op middels 020- 205 55 66

U wordt uiteraard geïnformeerd van elke wijziging in de vaste kluisdagen.

Ja, dat is mogelijk op afspraak. De Nederlandse Kluis brengt daarvoor €35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening brengen per bezoek.
In de meeste gevallen kunt u in alle rust uw safeloket bezoeken. Om uw privacy te waarborgen, krijgt u een aparte ruimte. De lade in uw safeloket is namelijk uitneembaar. Wij begeleiden u dan naar een afgesloten ruimte, waar u in alle rust uw safeloket kunt inrichten. Daarna begeleidt één van onze medewerkers u weer terug naar de kluis, waar u de lade weer veilig in uw safeloket kunt opbergen. Voor de vakantieperiode kan het bijvoorbeeld drukker dan gemiddeld zijn, we kunnen u dan verzoeken om uw bezoek proberen te beperken tot 10 minuten. Voor de meeste bezoeken is dat ruim voldoende. Heeft u toch meer tijd nodig? Laat het dan weten aan een van onze medewerkers.
Niet alle locaties zijn geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn. Onze vestigingen in Hilversum en Maasdijk is ontworpen voor de minder valide klanten. Neem contact op met een van onze medewerkers voor de mogelijkheden.

Verzekering

De inhoud van uw safeloket is standaard tot €45.000,- verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking tot €90.000,- verhogen. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om extra safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.
Uw waardevolle bezittingen zijn uitstekend verzekerd bij De Nederlandse Kluis. Hiervoor werken wij samen met Allianz, RSA en Liberty Mutual insurance.
U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. Ook dan dient u door middel van bijvoorbeeld foto’s, facturen of taxatierapporten aan te tonen welke kostbaarheden verloren zijn gegaan.

Betaling

Veiligheid en toezicht

Uw safeloket bevindt zich in een zwaar beveiligde kluis , die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Dit is de hoogste beveiligingscategorie in Nederland. Dit betekent dat de kluis onder meer uitstekend beschermd is tegen brand en diefstal en 24/7 wordt gemonitord.
Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. De Nederlandse Kluis houdt zich daarbij strikt aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bits SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.
De aandelen van De Nederlandse Kluis BV zijn in het beheer van de Stichting DNK. Deze stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van De Nederlandse Kluis te waarborgen en de belangen van onze klanten te behartigen.
U blijft te allen tijde juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. Het maakt daarbij niet uit of u uw eigendommen in ons depot bewaart, of in uw eigen safeloket. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Opslag in depot

Ja, dat is mogelijk. U dient dan wel in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs.
Uw bezittingen blijven altijd uw juridisch en economisch eigendom. Bij een eventueel faillissement zijn uw kostbaarheden dan ook geen onderdeel van de boedel van De Nederlandse Kluis.
U bent in tegenstelling tot veel financiële instellingen altijd juridische eigenaar bij De Nederlandse Kluis. Uw depotovereenkomst levert het onomstotelijk bewijs dat de opgeslagen eigendommen onvervreemdbaar economisch en juridisch uw eigendom zijn.
Dat is uiteraard mogelijk. Uw waardevolle eigendommen worden uit depot gehaald en kunt u in een speciaal kamertje bezichtigen. Wel vragen wij u om hiervoor een afspraak te maken, voor uw en onze veiligheid. In de meeste gevallen kunt u binnen 48 uur bij ons terecht.
De Nederlandse Kluis neemt uw edelmetalen in opslag vanaf een totale waarde (exclusief BTW) van EUR 10.000,-.
Het is mogelijk om reeds eerder aangekochte edelmetalen in bewaring te geven. De Nederlandse Kluis behoudt zich het recht voor om uw edelmetalen op echtheid en zuiverheid te controleren.

Overige vragen